فهرست بهترین منابع کنکور هنر و کنکور زبان

بهترین منابع هنر

هر ساله تعداد قابل توجهی از داوطلبان کنکور سراسری علاوه بر شرکت در آزمون سراسری در يکی از سه رشته اصلی یعنی تجربی، انسانی و ریاضی، در یکی از دو آزمون هنر و زبان هم شرکت می‌کنن. این دو آزمون هم منابعی داره که داوطلبان برای اینکه رتبه های عالی بدست بیارن، باید اون ها رو بخونن. امروز و در این مقاله می‌ خوام براتون بهترین منابع کنکور هنر و کنکور زبان از دید تیم بروکا کنکور رو معرفی کنم.

فهرست مطالب

کنکور هنر

به دست آوردن یک رتبه خوب در کنکور هنر بر خلاف چیزی که خیلی از داوطلبان تصور می کنن، اصلا کار راحتی نیست. یکی از دلایلی که باعث میشه همچین حرفی بزنم اینه که پذیرش در تعداد زیادی از رشته های کنکور هنر دو مرحله ای هست. این به این معناست که شما بعد از اینکه در آزمون سراسری شرکت کردین و یک رتبه خوب بدست آوردین، باید در آزمون عملی هنر هم شرکت کنین و نمره حد نصاب رو به دست بیارین.

یکی از مواردی که در این آزمون مثل آزمون های دیگه اهمیت داره بحث ضرايب دروس هست. سازمان سنجش برای کنکور ۱۴۰۲، تعدادی از دروس اختصاصی کنکور هنر رو حذف کرد و ضرایب باقی دروس رد رو هم تغییر داد. پس قبل از انتخاب منابع کنکور هنر، شما باید به ضرایب دروس اهمیت بیشتری بدین تا درس هایی که ضریب بالاتری دارن رو با دقت بالاتری مطالعه کنین.

ضرايب دروس اختصاصی کنکور هنر شامل موارد زیر میشن:

درک عمومی هنر ۱۲

درک عمومی ریاضی – فیزیک  ۵

خلاقیت تصویری و تجسمی ۳

 

و اما می رسیم به آزمون عملی کنکور هنر! برای بعضی از رشته‌ های هنر، داوطلبان کنکور سراسری باید یک آزمون عملی رو هم بگذرونن. به این‌صورت که حدودا یک‌ ماه بعد از شرکت در کنکور سراسری، داوطلبان باید در آزمون عملی رشته مد نظرشون هم شرکت کنن تا نشون بدن آمادگی تحصیل در این رشته رو دارن.

ضریب آزمون عملی برای کنکور هنر هم ۱۲ هست که البته ضریب نسبتا بالایی به حساب میاد. لیست رشته‌ هایی که آزمون عملی دارن رو هم براتون در ادامه مقاله نوشتم …

نقاشی ، طراحی صنعتی، آهنگسازی، ارتباط تصویری،  ادبیات نمایشی، بازیگری، طراحی پارچه،  مجسمه‌سازی، طراحی صحنه، طراحی لباس، نوازندگی موسیقی ایرانی،  نمایش عروسکی، آموزش هنر،  نوازندگی موسیقی جهانی، عکاسی، گرافیک ، کتابت نگارگری و سینما.

بهترین منابع کنکور هنر

با توجه به این که حدود 70 درصد از سوالات کنکور هنر از منابع آزاد طرح میشن، پس باید به طور ویژه ای به این منابع توجه کرد. حالا بریم تا بهترین منابع کنکور هنر و کتاب های گلچین شده توسط تیم بروکا آشنا بشیم.

درک عمومی هنر

این درس تراز آور ترین درس دفترچه کنکور هنر محسوب میشه. مطالب این درس اونقدر گسترده هست که شما مجبورین برای بدست آوردن یک درصد خوب در این درس، حداقل‌ ٢ منبع از منابع  کنکور هنر که بهتون معرفی می کنم رو تهیه کنین و بخونین.

منابع پیشنهادی بروکا کنکور برای درک عمومی هنر

کتاب درک عمومی هنر کلک معلم

این کتاب دو جلدیه و درسنامه های کاملی داره که هم به یادگیری و هم به سازمان‌دهی مطالب در ذهنتون بهتون کمک می‌ کنه.

کتاب آبی درک عمومی هنر کانون قلمچی

این کتاب پره از تست های طبقه بندی شده تالیفی و کنکوری هست، که باعث پیشرفت شما از لحاظ تست زنی میشه.

کتاب درک عمومی هنر انتشارات راه اندیشه

این کتاب هم کتاب خیلی خوبی برای کنکور محسوب میشه. به این دلیل که شما در این کتاب سوالات کنکور های سراسری و تست هالی تالیفی زیادی رو همراه با پاسخ تشریحی کامل، در اختیار دارین که میتونه خیلی کمک کننده باشه.

اگه به همه این 3 کتابی که معرفی شد تسلط پیدا کردین و دنبال منابع مکمل می گشتین، سراغ یکی از کتاب های زیر برید:

کتاب هنر در گذر زمان از هلن گاردنر

تاریخ هنر گامبریج ترجمه علی رامین

تاریخ هنر از پرویز مرزبان

دایره المعارف هنر رویین پاکباز

منابع پیشنهادی بروکا کنکور برای درک عمومی ریاضی – فیزیک

این درس یک درس چالشی در دفترچه کنکور سراسری هنر به شمار میاد. در ادامه لیست منابع کنکور هنر و زبان، کتاب هایی از درک عمومی ریاضی – فیزیک رو بهتون پیشنهاد میدم که باعث میشه حسابی در این درس پيشرفت کنین. سعی کنین از بین منابع معرفی شده فقط یکی رو انتخاب کنین و از دو منبعی خوندن این درس خودداری کنین.

درک عمومی ریاضی فیزیک کارنامه کتاب

این کتاب تمام مواردی که شما برای به دست آوردن یک درصد خوب نیاز دارین رو در اختیارتون میذاره. درسنامه های کاملی داره و در هر بخش چندین مثال و تمرین براتون حل می کنه، تا مطالب خوب در ذهن شما تثبیت بشه. بعد از هر مبحث هم تست های خوبی داره که همه اون ها پاسخ تشریحی هم دارن.

این کتاب دو جلدیه که جلد اولش درسنامه و تست هست. جلد دوم این کتاب یک کتاب تمرینی به حساب میاد که برای آمادگی بیشتر می تونین اونو هم کار کنین. خلاصه یکی از کتاب های عالی از لیست بهترین منابع کنکور هنر به حساب میاد.

درک عمومی ریاضی فیزیک راه اندیشه

میشه از کتاب درک عمومی ریاضی – فیزیک راه اندیشه به عنوان منبع کاملی برای این درس یاد کرد. در این کتاب شما درسنامه های خوبی پیدا می کنین، تعداد تست های اون کافیه و از لحاظ استاندارد کنکوری هم تست های مطلوبی داره. غالب تست هایی که در این کتاب پیدا می کنین به صورت تالیفی هستن.

تست های این کتاب پاسخ های تشریحی خوبی هم دارن که می تونن مکمل خوبی برای یادگیری شما باشن. پایان هر فصل از کتاب هم سوالات کنکور مربوط به همون بخش، برای دانش آموزان و داوطلبان قرار داده شده تا بیشتر با جو سوالات آزمون سراسری آشنا بشین.

درک عمومی ریاضی فیزیک مبتکران

نحوه آموزش درس در این کتاب با دو کتاب قبلی یکم متفاوت هست. شما در این کتاب به صورت خلاصه وار آموزش می بینین. یعنی آموزش کتاب به شکل نکته ای هست و مولف از آوردن توضیحات اضافی خودداری کرده. به همین دلیل با استفاده از این کتاب، یادگیری مطالب برای داوطلبان آسون تر هست.در حالت کلی کتابی مختصر و مفید هست.

بعد از انجام آموزش، در انتهای هر بخش تست های مربوط به همون مبحث به همراه پاسخ تشریحی تست ها قرار گرفته. تست های این کتاب غالبا به شکل مفهومی طرح شدن تا ذهن رو بیشتر به چالش بکشن. علاوه بر این، سوالات کنکور سال های قبل درک عمومی ریاضی – فیزیک هم براتون به طور کامل بررسی شدن.

منابع پیشنهادی بروکاکنکور برای خلاقیت تصویری و تجسمی

به علت مفهومی بودن سوالات این درس، احتمال غلط زدن سوالات و گرفتن نمره منفی خیلی بالا هست. ممکنه که داوطلب با اطمینان کامل به یک تست پاسخ بده ولی طراح منظور دیگه ای مد نظرش باشه. پس برای پاسخگویی به سوالات این درس هم باید از بهترین منابع کنکور استفاده کرد، و  هم باید از تکنیک های مدیریت آزمون در جلسه کنکور سراسری استفاده کنید.

خلاقیت تصویری و تجسمی کارنامه کتاب

این کتاب درسنامه کاملی داره و تعداد زیادی تمرین و تست هم در اون برای داوطلبان کنکور قرار داده شده. پاسخ نامه تشریحی کتاب هم از مزایای اون محسوب میشه. سوالات کنکور سال های قبل رو هم می تونین در این کتاب پیدا کنین. پاسخنامه این کتاب خلاصه و مفیده و بدور از گزافه گویی مطالب را تحلیل کرده.

یک کلام بخوام بگم، این کتاب همه چیزی که برای کسب یک درصد خوب نیاز دارین براتون فراهم کرده. پس این کتاب هم در بخش بهترین منابع کنکور هنر قرار میگیرد.

خلاقیت تصویری و تجسمی راه اندیشه

این کتاب هم درست مثل نمونه قبلی، کتاب کاملی به شمار میاد. هم تعداد تست های کافی داره و هم تست ها از نظر کیفیت، استاندارد مطلوبی دارن. علاوه بر این ها تست های کنکور سال های قبل هم به طور کامل در این کتاب بررسی شدن.

بهتره با مراجعه به کتابفروشی و یا دیدن نمونه هایی از سایت گاج مارکت ، پایتخت کتاب و … نمونه هایی ازین دو کتاب ببینید و با تصمسم خودتون یکی از این دو کتاب را انتخاب کنید. فرق آنچنانی وجود نداره و انتخاب یکی از این دو کتاب، می تونه شمارو به درصدی که مد نظرتون هست برسونه.

کنکور زبان

کنکور زبان در سال‌های اخیر، جزء آزمون ‌های پرطرفدار بوده و تعداد زیادی از داوطلبان گروه‌ های آزمایشی اصلی، این آزمون رو به‌ عنوان کنکور دوم خودشون انتخاب میکنند. در کنکور 1401 تعداد داوطلبان کنکور زبان از تعداد داوطلبان کنکور ریاضی هم بیشتر بوده. و این موضوع نشان از اهمیت و افزایش نیاز به یادگیری زبان های مختلف داره.

داوطلبانی که علاقه دارن تا در این آزمون شرکت کنن، می تونن از بین زبان ‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و روسی یکی رو انتخاب کنن. در این مقاله بهترین منابع کنکور زبان برای زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی که بیشترین داوطلب رو دارن معرفی میشه.

بهترین منابع کنکور زبان انگلیسی    

کتاب گرامر زبان تخصصی انتشارات خیلی سبز

این کتاب آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی رو برای شما به بهترین شکل انجام داده. می تونین تست های کنکور سال های اخیر، به علاوه تعداد کافی تست های تالیفی از مبحث گرامر انگلیسی رو در این کتاب پیدا کنین. این کتاب جزو بهترن منابع کنکور در مبحث گرامر به حساب میاد.

کتاب Absolutely essential words 504 انتشارات Barrons

خب مسلما یکی از بهترین منابع کنکور زبان در مبحث لغت، کتاب 504 هست. این کتاب شامل بیش از 500 واژه مهم و کاربردی زبان انگلیسی در 42 درس هست، که هر درس حاوی 12 واژه جدید به همراه مترادف و مثال و تمرین می باشد.

کتاب Oxford word skills انتشارات دانشگاه آکسفورد (در 3 سطح)

این 3 کتاب حدود 5500 لغت مختلف و کاربردی داره از منابع خیلی خوب برای کنکور زبان محسوب میشه. هر کتاب این مجموعه هشتاد درس داره و به تعداد کافی هم تمرین در اون قرار داده شده.

کتاب درک متن انگلیسی به زبان ساده مبتکران

این کتاب شامل آموزش تکنیک‌ ها‌ی متن‌ خوانی هست. حدود 900 تست به علاوه پاسخ تشریحی هم برای تقویت درک مطلب شما در این کتاب موجوده. اگر نیاز به تمرین و تکرار درک متن دارین و سطح زبان شما خیلی بالا نیست، این کتاب به شما توصیه میشه.

و نترسیم از متن مشاوران آموزش

این کتاب درسنامه های مفصلی داره که تکنیک های حل تست های cloze و درک مطلب رو بهتون آموزش میده. حدود 120 متن درک مطلب تالیفی با موضوعات جذاب و متن‌ های کلوز تست بودجه بندی شده هم در این کتاب قرار داده شده. کتاب بسیار کاملیه و جزو بهترین منابع کنکور زبان در درک مطلب به حساب میاد.

.

بهترین منابع کنکور زبان آلمانی

کتاب Starten Wir (3 سطح)

این کتاب نکات پیشرفته و اساسی زبان آلمانی رو داره. کلی تمرین های کاربردی، تدریس واژگان و گرامر هم در این کتاب موجود هست. کتاب خوبیه و میتونید برای شرکت در کنکور زبان آلمانی ازین کتاب استفاده کنید.

کتاب Daf Kompakt neu (3 سطح)

این کتاب بیشتر برای افرادی پیشنهاد میشه که قصد دارن در آزمون های تخصصی زبان آلمانی شرکت کنن. به این دلیل که این کتاب از سطح ابتدایی تا نیمه پیشرفته رو به طور کامل آموزش میده.

کتاب Routledge Intensive German Course

با خوندن این کتاب شما گرامر و مکالمه زبان آلمانی رو از پایه تا پیشرفته آموزش می بینین. این کتاب فایل pdf و آموزش صوتی هم با خودش داره و طبق قوی ترین متد های روز تالیف شده.

بهترین منابع کنکور زبان فرانسوی

کتاب Grammaire essentielle du Francais (4 سطح)

این کتاب به شدت برای یادگیری گرامر زبان فرانسه عالیه. علاوه بر این سی دی آموزشی و تمرین کافی هم داره تا بتونین به تسلط برسین. خلاصه از بهترین منابع کنکور برای یادگیری زبان فرانسه به حساب میاد.

کتاب French for Dummies

این کتاب رو بخونین تا هرچی برای ارتباطات پایه‌ ای زبان فرانسه نیاز دارین رو به دست بیارین. در حد پایه میتونه کتاب خوبی به حساب بیاد.

کتاب Alter Ego Plus (4 سطح)

شما در این کتاب با آموزش عمیق زبان فرانسه روبرو هستین. کتاب سعی می کنه به زبان ساده و روان، دستور زبان رو به شما آموزش بده.

سخن پایانی

کنکور های هنر و زبان در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کردن. در این مقاله در مورد بهترین منابع کنکور هنر و زبان صحبت کردیم. سعی کنین اگه در هر یکی از این دو کنکور ثبت نام کردین، تمام تلاشتونو برای رسیدن به یک رتبه خوب بکار ببرید. امیدوارم با خوندن این مقاله بتونین منابعی که براتون مناسب هست رو انتخاب کنین و به نتیجه مد نظرتون برسین.

سربلند و شادکام باشین

احسان جلالی

مدیر گروه آموزشی بروکا کنکور

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=15017
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x