معرفی بهترین کتاب ها و منابع جمع بندی کنکور سراسری – برای تمامی رشته ها

منابع جمع بندی کنکور

انتخاب منابع جمع بندی کنکور از سرنوشت ساز ترین کارهایی هست، که هر داوطلب کنکور سراسری باید قبل از آزمون کنکور انجام بده. اهمیت این موضوع به این دلیله که با توجه به حجم زیاد مطالب و تنوع بالای تیپ های تستی، شما باید بهترین منابع جمع بندی رو بر اساس سطح خودتون انتخاب کنین.

با یک جمع بندی خوب از مباحثی که مطالعه کردین، میتونین انتظار یک نتیجه عالی رو در کنکور سراسری داشته باشین. ما در این مقاله بهترین منابع جمع بندی کنکور رو مقایسه کردیم. این منابع و فهرستی که آماده شده، حاصل از مصاحبه با نزدیک به 500 رتبه برتر کنکور و تحقیقات کارشناسان تولید محتوای ما در تیم بروکا کنکور است.

فهرست مطالب

طبقه بندی منابع جمع بندی کنکور

منابع جمع بندی کنکور سراسری به یکی از 3 حالت زیر در بازار موجوده.

  1. شبیه ساز کنکور سراسری
  2. جمع بندی تک درس
  3. جمع بندی آزمون محور
  4. کتاب های خلاصه و کم سایز مخصوص مرور و جمع بندی

حال با بررسی تک تک کتاب ها، بهترین کتاب های موجود برای جمع بندی کنکور سراسری را به شما معرفی میکنیم.

شبیه ساز کنکور سراسری

این منابع برای شما درسنامه ای تدارک ندیدن، فقط تست های کنکور سراسری و پاسخ تشریحی اونا رو براتون آماده کردن. مسلما حل آزمون جامع و تحلیل آزمون، میتونه یک شیوه عالی و پربازده برای جمع بندی کنکور سراسری باشه. اگر به خوبی مباحث را مطالعه و مرور کردین، حتما در 3 الی 4 ماه پایانی کنکور یکی از کتاب های زیر را انتخاب کنید و به حل آزمون و تحلیل آن بپردازید.

کنکوریوم مهر و ماه

پکیج کنکوریوم مهروماه رو میشه شبیه ترین مجموعه به دفترچه های کنکور سراسری به شمار آورد. به این دلیل که صفحه آرایی و ظاهر دفترچه های کنکور سراسری رو تا جای ممکنه براتون شبیه سازی کرده. این بسته شامل دفترچه سوالات اختصاصی کنکور سراسری 8 سال اخیر، در دو گروه سوالات کنکور داخل کشور و سوالات کنکور خارج از کشور میشه.

این بسته همچنین شامل پاسخبرگ برای پاسخگویی به تست ها، پاسخ نامه کلیدی و تشریحی تمام تست ها، راهنمای مربوط به اپلیکیشن برنامه ساز، آزمون های آنلاین متعدد و کتابچه استراتژی کنکور هم هست.

به طور کلی بسته کنکوریوم مهروماه برای رشته تجربی چیزی حدود 3200 تست، برای رشته انسانی حدود 3300 تست، برای رشته ریاضی حدود 2700 تست کنکور رو برای شما جمع آوری کرده. و در حالت کلی در طی 2 الی 3 سال اخیر، این بسته جزو پرطرفدارترین منابع جمع بندی کنکور محسوب میشده.

چند کنکور خیلی سبز

مجموعه چند کنکور خیلی سبز شامل 12 دفترچه کنکور سراسری هست. این مجموعه درسنامه ای نداره و پاسخ تشریحی تست ها در جلد دوم اون قرار گرفته. مجموع تست ها برای رشته تجربی حدود 3240 تا، برای رشته انسانی 2100 تا و برای رشته ریاضی 1440 تا هست. جلد دفترچه سوالات تقریبا شبیه دفترچه های کنکور سراسری طراحی شده.

دور دنیا در 4 ساعت گاج

این مجموعه کتاب از انتشارات گاج هم می تونه برای دوران جمع بندی کنکور، کمک کننده خوبی براتون باشه. این مجموعه شامل تحلیل کنکور دی ماه و مشاوره برای کنکور تیر، 10 دوره کنکورهای داخل و خارج از کشور، 120 آزمون پشتیبان در قالب 3 کتاب برای هر دفترچه کنکور، 210 ساعت فیلم پشتیبان نکته و تست به صورت QR Code هست که این کتاب رو متمایز می کنه.

دور دنیا در 4 ساعت گاج از قدیمی ترین منابع جمع بندی کنکور به شمار میاد. همیشه انتشارات گاج سعی کرده که بتونه این کتاب رو در صدر لیسته بهترین منابع جمع بندی کنکور قرار بده.

کتاب های زرد قلمچی

کتاب های زرد قلمچی هم مثل باقی موارد بالا برای تمامی سطوح قابل استفاده هست. به این دلیل که هر داوطلب کنکوری باید تست های کنکور سال های اخیر رو حداقل یکبار کار کرده باشه. البته تمام این منابع کنکور های سال های قبل رو پوشش داده بودن.

در کتاب های زرد قلمچی هم مجموعه از تست های آزمون سراسری سال های قبل، برای شما جمع آوردی شده و ۱۰ بسته خلاصه نکات شامل نکات مهم دروس اختصاصی، در هر آزمون هم در این کتاب گنجانده شده.

جمع بندی نهایی منابع شبیه ساز کنکور سراسری

همونطور که بالاتر گفتم مهمترین کاری که نزدیک کنکور باید انجام بشه، همین زدن تست های کنکور سال های گذشته هست. حتی اگه بخواین هیچ کتاب جمع بندی کنکوری نخرین، باز هم باید سوالات رو پرینت بگیرین و پاسخ بدین، به نظر توی این حالت گرون تر هم در میاد.

تمام این کتاب ها مناسب تمام سطوح هست و شما می تونین بسته به سلیقه و بودجه خودتون، هر کدوم از این منابع رو که خواستین تهیه کنین. اما در حالت کلی پیشنهاد ما انتخاب یکی از دو کتاب کنکوریوم و دور دنیا در 4 ساعت است.

منابع جمع بندی تک درس کنکور

منابع جمع بندی کنکور به شکل تک درس تقریبا ساختمان یکسانی دارن. یعنی سبک بیان مطالب و کاربرد اون ها تقریبا مشابه هم هستش. این کتاب ها بیشتر بر مبنای خلاصه درسنامه ها به همراه کمی تست تالیف شده است.

کتاب های جمع بندی خیلی سبز

کتاب‌ های جمع ‌بندی خیلی سبز نه تنها برای ماه ‌های منتهی به کنکور عالی هستن، بلکه برای ماه ها مونده به کنکور هم کاربردی هستند! به این دلیل که همه سؤالات این کتاب، استاندارد و مثل تست ‎‌های کنکور طراحی و تألیف شدن. درسنامه های اون، تمامی مطالب و مفاهیم کتاب درسی مربوطه رو به ‌طور کامل توضیح داده. با خوندن اونا میشه یقین داشت که نکته ‌ای از قلم نیفتاده.

در بخش پاسخنامه تشریحی کتاب هم گزینه صحیح هر تست، با ذکر دلیل کامل و کافی به صورت تشریحی توضیح داده شده که اجازه نمیده نکته ای از ذهن شما دور بمونه. پس اگه درس خوندین اما خلاصه نویسی نداشتین، یا اینکه دوست دارین یک کتاب جمع بندی داشته باشین که درسنامه خلاصه طور داشته باشه، مهم ترین و کلیدی ترین نکات رو با تعداد تست کافی پوشش بده، می تونین روی این کتاب ها حساب باز کنین‌.

اگر هم خوب نخوندین یا اصلا نخوندین، باز هم این منبع میتونه مهم ترین و کلیدی ترین نکات رو در زمان خیلی کمی بهتون آموزش بده. البته در کنارش تست های کافی و استاندارد برای تمرین داره تا شما رو به تسلط برسونه.

کتاب های جمع بندی مهر و ماه

همه مطالب این سری از کتاب های مهر و ماه با وسواس و دقت بالایی نوشته و انتخاب شدن. جوری که میشه این کتاب ها رو علاوه بر دوران جمع بندی، در بازه تیر تا اسفند هم استفاده کرد. کتاب های جمع بندی مهر و ماه، بعضی از مباحث کتاب که طراحان سوالات کنکور بیشتر بهشون توجه کردند، در این کتاب ها با عنوان «خیلی مهم» برای دانش آموز علامت گذاری شده.

در بخش انتهایی هر فصل هم یک مجموعه تست تالیفی و کنکوری اومده. که این قسمت تسلط شما رو به مطلب مطالعه شده بیشتر میکنه. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب ها، بخش مشاوره درمانی اون محسوب میشه. در این بخش، کتاب مثل یک مشاور دلسوز کنار شماست و نکات مشاوره ای مفیدی، برای برخی از مشکلات داوطلبان کنکور ارائه می کنه.

این دسته از منابع جمع بندی کنکور برای موقعی از سال بیشترین بازده رو دارن، که شما تایم کمی برای مطالعه دارین و هنوز هیچی نخوندین. یا اینکه خوب خوندین اما دنبال یک منبع با درس نامه خلاصه و تست کافی می گردین. برای تموم مشکلاتی که گفتم این کتاب گزینه مناسبی محسوب میشه. هم درس نامه خوبی داره و هم تعداد تست کافی رو پوشش میده.

کتاب های خط ویژه گاج

کتاب‌های خط ویژه ساختار خیلی مشابهی به کتاب های جمع بندی مهر و ماه دارن. این کتاب تحلیل همه تست ‌های مطرح شده در هر مبحث در کنکور رو داره، درسنامه‌ های خلاصه مفیدی برای شما آماده کرده، تست‌ های سخت و چالشی کنکور سراسری رو بررسی کرده. در کتاب های خط ویژه مثل کتاب های مهر و ماه، نکات مشاوره‌ ای هم میون تست ‌هاش دیده میشه.

پس اگه در بین منابع جمع بندی کنکور، دنبال یک منبع خلاصه طور می گردین یا اگه تست های مهم رو های علامت دار نکردین، میتونین این منبع رو جزء گزینه های خودتون داشته باشین. حتی اگه تا الان جوری ک باید بخونین نخوندین، باز هم این کتاب براتون مناسب هست. چون مهم ترین نکاتی که باید بدونین رو براتون یکجا جمع کرده.

جمعبندی نکات منابع تک درس کنکور

در ادامه مقاله جدولی را برای شما آماده کردیم که برای هر درس، بهترین منابع این سبک رو به شما معرفی کنیم. کتاب های معرفی شده، بهترین منابع جمع بندی در دسته تک درس هستند.

درس

کتاب پیشنهادی

ویژگی

ریاضی تجربی

جمع بندی خیلی سبز

خلاصه ولی جامع با توضیحات کافی

فیزیک

فرمول نامه مهروماه

خلاصه های کم حجم ولی مفهومی اما بدون تست

شیمی

جمع بندی خیلی سبز

خلاصه و با تستای چالشی خوب

زیست

جمع بندی مهروماه

نمودار و جدول های خوب و عالی برای تستای شمارشی

ریاضی انسانی

جمع بندی مهروماه

درسنامه خوب با تستای مفهومی

اقتصاد

لقمه طلایی مهروماه

درسنامه و تست های خیلی خوب اما پاسخنامه ناقص

تاریخ

لقمه طلایی تاریخ مهروماه

درسنامه خوب با تستای عالی و متنوع

جغرافیا

لقمه طلایی مهروماه

درسنامه خلاصه و کامل با تست های خوب

فلسفه و منطق

لقمه طلایی مهروماه

درسنامه جامع و روان اما تعداد تست کم

جامعه شناسی

لقمه طلایی مهروماه

درسنامه کامل و تست های با کیفیت

علوم و فنون

لقمه مهروماه

درسنامه خلاصه ولی کامل

روانشناسی

لقمه مهروماه

درسنامه خوب و سوالات با کیفیت

عربی

جمع بندی مهروماه

پوشش تمام مطالب و تست های استاندارد

حسابان

جمع بندی خیلی سبز

درسنامه جامع و کامل با حجم مناسب

منابع جمع بندی کنکور، دسته آزمون محور

این دسته از منابع، کلی آزمون و تست دارن و بعضیاشون درسنامه های خلاصه طور هم براتون آماده کردن. کتاب های این دسته شامل آزمون های تالیفی با سطح بالا، خلاصه های کاربردی میشه. از کتاب های این دسته از منابع جمع بندی کنکور هم میتونید به عنوان یک منبع تستی تکمیلی، هم به عنوان تست های آزمون محور و جمع بندی استفاده کنید.

فصل آزمون خیلی سبز

همه تست‎ های این کتاب خلاقانه طراحی ‌شدن تا شمارو برای رسیدن به درصدهای بالا، به چالش بکشن! جوری که انگار در تمام تست‌ های کتاب یک یا چند نکته چالشی روبروی شما قرار گرفته. نکته‎ قابل‌ یا حتی عجیب این کتاب اینه که در این کتاب سؤال کنکور وجود نداره. دلیلش هم می تونه این باشه که دانش ‌آموزان می تونن، همه سؤالات کنکور رو در کتاب ‎های دیگه خیلی سبز پیدا کنن. و این کتاب رو صرفا برای قرار گرفتن در شرایط چالشی انتخاب کنن.

اگه شما این کتاب رو ورق بزنین، متوجه میشین که این کتاب اصلا درسنامه ای نداره و تمرکزش فقط روی تست و آزمون هست. پس این کتاب برای دوران جمع بندی خوبه ولی نه برای دانش آموزی که مطالب رو کامل مطالعه نکرده!

موج آزمون نشر الگو

کتاب های موج آزمون نشر الگو یکم با کتاب های فصل آزمون تفاوت دارن. در کتاب های نشر الگو، ما شاهد درسنامه ‌های کوتاه هستیم که هر مبحث رو در حد دو تا سه صفحه توضیح داده، تا داوطلب بتونه قبل از حل آزمون ‌های کتاب، یک مرور اجمالی از مباحث درسی داشته باشه. این کتاب ها هم آزمون های قوی دارن و برای مرور و تثبیت مطالب خیلی عالین. کتاب های موج آزمون برای کسی که کامل مطالعه نکرده و تست نزده منبع خوبی نیستند. چون این کتاب قصد آموزش نداره و فقط به دنبال مرور و تسلط بیشتر روی مباحث درسی هست.

دور دنیا در نیم ساعت گاج

سری کتاب ‌های دور دنیا در نیم ساعت از سه بخش اصلی تست، آزمون‌های جامع و پاسخنامه تشریحی تشکیل شدن. این دسته از منابع جمع بندی کنکور، بر اساس حل تست با تنوع بالا تالیف شدند و پاسخنامه ندارن. تست‌ های کتاب اکثراً تالیفی هستند، اما از سوالات کنکور سال ‌های گذشته هم تا حدی استفاده شده. بنابراین اگه تا اسفند مطالعه خوبی نداشتی، تایم کمی تا کنکور مونده و شما هم دنبال یک منبع تستی خلاصه هستین که تست های استاندارد داشته باشه، این کتاب به عنوان یکی از بهترین منابع جمع بندی کنکور به شما توصیه میشه.

کتاب های خلاصه و کم سایز مخصوص مرور و جمع بندی کنکور

این دسته از منابع جمع بندی کنکور، کتاب هایی جمع و جور، کاربردی و مفیدی هستند که همه افراد در همه سطوح می تونن ازشون استفاده کنن. معمولا این کتاب ها برای مطالعه و جمع بندی یکسری از مباحث خاص کاربرد دارند.

کتاب های مینی میکرو طلایی گاج

این سری از کتاب های گاج مربوط به جمع بندی یک مبحث خاص از هر درس هست. مثل تصاویر زیست شناسی، فرمول های فیزیک، واژگان زبان و … . پس مخاطب های اصلی کتاب های مینی میکرو طلایی، کنکوری ها و دانش آموزان پایه دوازدهم هستند. تمرکز کتاب های مینی میکرو روی درس نامه هست. و برای اونایی که در طول سال خوب مطالعه نکردن و تایم کمی تا کنکور دارن، می تونن منبع خوبی برای دوران جمع بندی باشن.

علاوه بر این ممکنه یک دانش آموز روی یک مبحث خاص مشکل داشته باشه و نیاز به مطالعه  همون مبحث رو احساس کنه. خب اکثر کتاب‌ های کنکوری و منابع جمع بندی کنکور، به ‌صورت جامع نوشته شدن و اینجاست این کتاب ها به درد می خورن. مثلا اگه داوطلبی در مسائل شیمی مشکل داشته باشه میتونه بره سراغ مینی میکرو مسائل شیمی و مشکلش رو برطرف کنه.

لقمه های مهر و ماه

این مجموعه کتاب‌ یک درسنامه مختصر و تا حدی کامل رو براتون آماده کردن. مطالعه این کتاب ها، مخصوصا قبل از امتحانات و آزمون های آزمایشی خیلی اثر بخش هست. کتاب ‌های لقمه مهر و ماه علی رغم حجم کمی که دارن، مطالب و نکته ‌های مهم، پرکاربرد و مفید هر درس رو یکجا جمع کردن. علاوه بر این ویژگی ها، این سری کتاب در هر مکان و زمانی قابل مطالعه هست که اونو تبدیل به یک منبع منحصر به فرد می کنه.

کتاب های جیبی خیلی سبز

کتاب های جیبی خیلی سبز هم تا حدی مشابه لقمه های مهر و ماه هستن. با این تفاوت که درس ‌نامه ‌های کتاب ‌های جیبی خیلی سبز نسبت به باقی منابع جمع ‌بندی کنکور، معمولا مفصل ‌تر و حتی جامع ‌تر هستن. در این کتاب علاوه بر آموزش‌ مباحث، قسمتی با عنوان «زور آزمایی» وجود داره که شما می تونین بعد از مطالعه درسنامه و حل تمرین ها، میزان یادگیری خودتون رو محک بزنین.

بخش تست‎ کتاب ‌های جیبی خیلی سبز با توجه به رویکرد طراحان تست کنکور سراسری سال های اخیر آماده سازی شده. علاوه بر این، مولف در بخش پاسخنامه تشریحی به طور کامل جواب هر تست رو براتون بررسی و تحلیل کرده.

سخن پایانی

در مقاله بهترین منابع جمع بندی کنکور سعی کردیم کتاب های مناسب برای این دوران رو دسته بندی کنیم، تا شما بتوانید بر اساس نیاز خود از هر دسته بهترین هارا انتخاب کنید. یادتون باشه منبعی برای شما بهترینه که مناسب با سطح خودتون باشه. پس حتما قبل از تهیه هر کدوم از این منابع، سعی کنین جستجوی بیشتری انجام بدین تا منبعی مناسب با سطح خودتون انتخاب و تهیه کنین.

سربلند و موفق باشین

احسان جلالی

مدیر گروه آموزشی بروکا کنکور

برای کسب اطلاع از خدمات مشاوره تیم بروکا کنکور، لطفا فرم زیر را پر کنید.

کارشناسان ما ظرف 24 ساعت آینده با شما تماس میگیرند و راهنماییتون میکنن.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=15846
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x