معرفی بازی برای کنکور + برنامه هایی که هر کنکوری باید نصب کنه

بازی های مفید برای کنکور

این روزا تلفن همراه هر کسی یه جورایی نقش مونس و همدم اون فرد رو ایفا می کنه. این وسیله در طول چند سال اخیر به یک عضو جدایی ناپذیر از زندگی هر فردی تبدیل شده. یه جورایی هم نمیشه کلا اونو کنار گذاشت، چون خیلی از چیز ها مثل نتایج آزمون ها، هماهنگی های کلاسی، ارتباط با اساتید و مشاورها و … با همین وسیله انجام میشه.پس به جای کنار گذاشتن اون باید فکری برای استفاده بهینه ازش داشته باشیم. استفاده از برنامه های کنکور، بازی در سال کنکور ( البته بازی هایی که بتونه در کنار تفریح، به رشد درسی و ذهنی کمک کنه) میتونه برای استفاده بهینه تر از موبایل، تاثیر گذار باشه.در این مقاله می خوام بهتون چند بازی برای کنکور معرفی کنم. که در تایم های استراحت هم باهاش سرگرم بشین و هم تمرکز و حافظه خودتون رو افزایش بدین. برنامه های کنکوری که بتونید با اون ها حتی پیشرفت های زیادی در مطالعه نیز داشته باشید.

فهرست مطالب

2048 ، یک بازی ساده اما به‌شدت جذاب 

توی این بازی شما یک جدول ۱۶ خانه‌ای قرار دارین. وقتی بازی شروع میشه شما دو تا عدد ۲ دارین که باید با ترکیب کردن اونا به عدد 4 برسین. هر بار که یک حرکت انجام بشه بازی بهتون یک عدد دیگه میده و همین موضوع رفته رفته باعث سخت ‌تر شدن جریان بازی میشه. بازی ادامه پیدا می کنه تا به اعدادی مثل 4096، 8192، 16384، 32768 و … برسین.

هدف اصلی ما درین مقاله، معرفی چند بازی برای کنکور هست. و این بازی برای تقویت ریاضی و تمرکز ذهن خیلی مفید هست. پیشنهاد می کنم حتما روی گوشیتون نصبش کنین.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

لینک دانلود نسخه ios از اناردونی

جدولستان، یک بازی برای کنکور

حل کردن جدول قطعا یکی از بهترین ابزار های افزایش تمرکز در هر فردی هست. بازی جدولستان هم با کلی جدول جالبی که داره اطلاعات عمومی شما رو خیلی خوب به چالش می کشه. ولی فرقش با جدول های دیگه اینه که توی این جدول همه خونه ها با حروف مختلف پر شدن. یجورایی شما باید حروف رو در جای مناسب خودشون بذارین.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

لینک دانلود نسخه ios از اناردونی

soduko

سودوکو

قطعا تا به الان حداقل یک بار با بازی فکری سودوکو مواجه شدین. انجام این بازی می تونه در اوقات استراحت، قدرت تمرکز و استدلال ذهن شما رو تقویت کنه. هدف کلی بازی اینه که شما در هر بازی باید اعداد ۱ تا ۹ رو در یک جدول قرار بدین. اما نکته‌ای که باید بهش توجه داشته باشین اینه که نباید در یک ردیف یا ستون اعداد تکراری وجود داشته باشه.

سودوکو قطعا پر طرفدار ترین بازی با اعداد در جهان محسوب میشه. یک بازی برای کنکور هست که حسابی ذهن شمارو به چالش میکشه.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

لینک دانلود نسخه ios از اناردونی

تفاوت ها

خب فکر کنم که از اسم بازی مشخصه و احتمالا حدس میزنید هدفش چیه. شما باید در این بازی سعی کنین اختلافات بین عکس ها رو پیدا کنین. سرگرمی جذابی که هممون در دوران کودکی بارها تجربه انجامش را داشتیم. مراحل ابتدایی بازی آسون طراحی شده. اما در بعضی از مراحل جزئیات تصویر اون قدر زیاد و ریز میشه، که پیدا کردن اختلافات رو برای شما به یک کار خیلی سخت تبدیل می کنه.

در هر مرحله از این بازی شما باید ۱۰ تفاوت بین دو عکس را پیدا کنین. در هر مرحله از بازی هم شما سه بار می تونین اشتباه تشخیص بدین و اگه بشه چهار بار میبازین. بازی تفاوت ها هم یکی از بهترین های لیسته برنامه های کنکور هست. این بازی برای تقویت حافظه تصویری گزینه خیلی خیلی مناسبیه.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

لینک دانلود نسخه ios از آی اپس

 

لوماسیتی

لوماسیتی

این بازی نسبت به بازی های دیگه توی لیست یکم متفاوته. شما باید در لوماسیتی روزانه یک سری بازی رو انجام بدین و در پایان هر کدوم از اون ها خود اپلیکیشن، پیشرفت شما نسبت به روز‌ های قبل رو بهتون نشون میده. این بازی‌ها شامل بازی‌های سرعتی، حدسی، محاسباتی و موارد دیگر هست.

پس شما هم اگه می خواین ذهن و حافظه  خودتون رو تقویت کنید.حتما این بازی رو نصب کنین. چون بازی لوماسیتی از دید خیلی ها بهترین بازی تقویت ذهن که تا به حال ساخته شده.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

لینک دانلود نسخه ios از سیب اپ

 

اوریکسو

اوریکسو

در بازی اوریکسو شما باید تلاش کنین که شش ضلعی‌ هایی که توی صفحه دارین رو با توجه ‌به عدد‌هایی بهتون داده شده، تکمیل کنین. اوایل بازی با چند مرحله آسون همه چیز رو به شما آموزش میده و رفته رفته شما رو درگیر چالش می کنه. موسیقی این بازی هم یه نقطه قوت محسوب میشه، چون به ‌شدت جذاب و آرامش‌ بخش هست. اگه حین بازی هندزفری بزنین این موسیقی واقعا احساس آرامش رو بهتون القا می کنه. متاسفانه این بازی نسخه آیفون نداره.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

 

نقاط-مغز

نقاط مغز

تنها کاری که باید در این بازی انجام بدین، پیدا کردن یک راه برای برخورد دو توپ قرمز و آبی به همدیگه هست. البته شاید این کار در اول آسون به نظر برسه ولی چند مرحله که بگذره سطح دشواری مراحل به شدت بالا میره. بازی بهتون یک مداد میده و شما باید با استفاده اون، هر چیزی که ممکنه باعث برخورد این دو توپ بشه رو طراحی کنین. یکم که در بازی پیشرف کنین می تونین از مداد رنگی و مداد شمعی و چیز های دیگه هم استفاده کنین.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

لینک دانلود نسخه ios از اپ استور

مغزت رو بکار بنداز

بازی Brain it On مخصوص اونایی هست که عاشق درس فیزیک هستن. بازی شامل چندین مرحله متفاوت هست که در هر کدوم از این مراحل شما باید با استفاده از قوانین فیزیک یک معما را حل کنین. در این بازی خبری از چالش‌های کودکانه و ساده‌ نیست و گاهی ممکنه حل یک چالش روز ها طول بکشه.

نکته جالب بازی اینجاست که فقط یک راه درست برای حل معما وجود نداره. هر شخصی با توجه به خلاقیت خودش می تونه یک راه حل جدید برای معما پیدا کنه. پیشنهاد می کنم که Brain it On در لیست برنامه های کنکور شما باشه.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

لینک دانلود نسخه ios از اپ استور

معماگرام

معماگرام

یه بازی ایرانی که میتونه خیلی بهتون در تقویت تمرکز کمک کنه. توی این بازی کلی معما بهتون میده و تمام معما های بازی، در دسته بندی هایی مثل حدس ایموجی، حدس ضرب المثل، حدس فیلم، حدس کلمه، حدس تصویر، جنایی و کاراگاهی، نکته در تصویر، اختلاف تصاویر، ریاضیات و حتی تست های روانشناسی قرار میگیرند.

اگه می خواین یه بازی برای کنکور پیدا کنید که حاوی کلی معما و چیستان فارسی باشه، من معماگرام رو به شما توصیه میکنم.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

تمرین-ذهن

تمرین ذهن

بازی Memory Games یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود برای تقویت تمرکز و حافظه محسوب میشه. در این بازی شما باید چالش های مختلفی رو انجام بدین. به‌عنوان مثال در یکی از اون ها باید موقیعت یک سری آیتم رو حفظ کنین. بعد از یک مدت کوتاه جای اون ها بهم می خوره، و حال شما باید جای اونا رو به درستی حدس بزنین.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

انرژی

انرژی

بازی Energy: Anti Stress Loops یک اثر ساده اما به ‌شدت جذاب و چالشی هست. در این بازی وظیفه شما متصل کردن سیم‌ ها به هم و روشن کردن چراغ هست. در مراحل ابتدایی بازی همه چیز معمولی و آسون پیش میره ولی با گذشت چند مرحله از بازی، اونقدر جزئیات زیاد میشن که شاید مجبور بشین مرحله رو ریست کنید.

اگه از برنامه های کنکور انتظار یک بازی برای درگیر کردن قوه تخیل و تقویت حواس و ذهن دارین، پیشنهاد میکنم انرژی را در فهرسته بازی برای کنکور خود قرار دهید.

لینک دانلود بازی از گوگل استور

لینک دانلود بازی از بازار

لینک دانلود نسخه ios از اناردونی

سخن پایانی

در این مقاله براتون چندین بازی برای کنکور که می تونه باعث بهبود عملکرد مغز بشه را معرفی کردم. حتما یکی دو تا از این بازی ها رو نصب کنین و در زمان های استراحت خودتون ازین بازی ها برای کنکور استفاده کنید. انجام این دست از بازی ها خیلی بهتر از گشت و گذار بی هدف در شبکه های اجتماعی و پیج های سرگرمی و کانال های خبری هست.

سعی کنین در انجام بازی ها نیز زیاده روی نکنید، چون این بازی ها به شدت اعتیاد آور هستن. فقط و فقط باید در زمان استراحت انجامشون بدین و نه در زمان دیگری!

موفق و شاد باشین

احسان جلالی

مدیر گروه آموزشی بروکا کنکور

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=14005
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x