ترمیم معدل برای کنکور 1402

ترمیم-معدل

این روز ها قطعا یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور سراسری، تاثیر معدل توی کنکوره که باعث شده اون دسته از افرادی که معدل خوبی ندارن. احساس نا امیدی بهشون دست بده .و نتونن با تمرکز حواس توی کنکور شرکت کنن. اما داوطلبانی که توی امتحانات نهایی خرداد ماه نمره ی خوبی کسب نکردن. در صورتی که شرایطش رو داشته باشن میتونن از ترمیم معدل برای کنکور 1402 استفاده کنن.

اهمیت ترمیم معدل

طرح ترمیم معدل اساسا برای کمک به داوطلب هایی که نمره ی بالایی توی امتحانات نهایی کسب نکردن اجرایی شده. که به فرد این امکان رو میده که توی امتحان درسی که موفق نشده اونو با نمره ی بالایی پشت سر بذاره. دوباره شرکت کنه و با بهبود نمره ی اون درس، معدل نهایی خودش رو افزایش بده. و سازمان سنجش نمره ی جدید رو توی نمره ی نهایی فرد در آزمون سراسری تاثیر بده.

شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل

این طرح فقط شامل سه گروه از داوطلبان کنکوری میشه. و فقط این دسته افزاد می تونن توی این طرح شرکت کنن. این سه دسته عبارتند از:

  • داوطلبانی که بعد از سال 1384 توی یکی از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی دیپلم خودشونو گرفتن.
  • فارغ التحصیل های مقطع پیش دانشگاهی که بعد از سال 1391 مدرک خودشونو گرفتن.
  • فارغ التحصیل های نظام جدید که بعد از سال 1398 دیپلم خودشونو گرفتن.
ترمیم-معدل

با این تفاسیر اگه شما دیپلم نظام قدیم قبل از 1384 یا فنی حرفه ای و کاردانش دارین.اصلا نیازی به گرفتن کد سوابق تحصیلی ندارین .و مشمول سوابق تحصیلی هم نیستین. این موضوع برای افرادی که  قبل از 1391 مدرک پیش دانشگاهی خودشونو دریافت کردن هم مشمول سوابق تحصیلی نیستن.

نحوه ثبت نام برای ترمیم معدل

داوطلبان می تونن حدودا یکماه قبل از امتحانات نهایی خرداد، شهریور و یا دی ماه، نسبت به ثبت نام برای این طرح اقدام کنن. شما برای انتخاب تعداد دروس محدودیتی ندارین. اما باید این موضوع رو مد نظر داشته باشین. که برای هر درس، یه مبلغی برای ثبت نام، چاپ و تصحیح ورقه امتحانی از شما دریافت میشه که برای سال 1401، شهریه ثبت نام 50 هزار تومان و هزینه ی امتحان برای هر درس 20 هزار تومان اعلام شده بود.

همچنین باید به این موضوع اشاره کنم. که نمره ای که شما توی طرح ترمیم معدل کسب می کنین جایگزین نمرات قبلی نمیشن. و صرفا برای کنکور سراسری استفاده میشه. و این یعنی برای دانشگاه فرهنگیان که شرط معدل داره نمیشه از این طرح استفاده کرد . چون برای دانشگاه فرهنگیان معدل کتبی دیپلم مهمه نه معدل کتبی نهایی.

سوالات متداول

آموزش و پرورش سه نوبت ترمیم معدل رو برگزار می کنه. دی ماه بیشتر برای ترمیم معدل فارغ التحصیل ها استفاده میشه، آزمون خرداد برای بچه های دوازدهم و آزمون تیر ماه هم برای ترمیم آزمون خرداد هست.

این نمره صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار داره و در کارنامه تحصیلی شما قرار نمی گیره.

برای دریافت این کد باید در سایت dipcode.medu.ir یا sahat.medu.ir ثبت نام کنین و اطلاعاتتون رو تایید و دریافت کنین.

در کل ترمیم معدل، نمرات رو برای تاثیر در کنکور تغییر میده و نمرات جدیدی که کسب کردین در کنکور تاثیر میذاره ولی معدل شما رو تغییر نمیده. اگه شما در کنکور قبول بشین معدل پایین برای ثبت نام در دانشگاه مشکلی ایجاد نمی کنه مگر در دانشگاه های خاص.

کسانی که سابقه مرتبط ندارند میتونن با یکبار شرکت در ترمیم معدل ایجاد سابقه کنن و یکبار هم اونو ترمیم کنن.

در انتها برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترمیم معدل، میتوانید بخشنامه مصوب نظام آموزش و پرورش را مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدوارم از مطالب این مقاله بهره لازم رو برده باشین. و اطلاعاتی که نیاز بود در مورد این طرح بدونین رو با مطالعه این مطلب به دست آورده باشین. از اونجایی که تاثیر معدل در کنکور های آتی، بصورت قطعی اعمال میشه. قطعا درصد زیادی از داوطلبان کنکور از جمله دوازدهمی ها، پشت کنکوری ها، داوطلبان نظام قدیم و افرادی که تغییر رشته دادن. به دنبال استفاده از این طرح خواهند بود. و ممکنه این طرح به دلیل افزایش تقاضا، در آینده با تغییرات زیادی مواجه بشه. پس قبل از تصمیم گیری برای ثبت نام توی این طرح، حتما بروز ترین شرایط طرح ترمیم معدل رو از مراجع مربوطه جویا بشین.

با آروزی موفقیت همراه با سلامتی

دکتر احسان جلالی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=8928
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x