نقش کتاب های کمک درسی در کنکور

نقش-کتاب-های-کمک-درسی-در-کنکور

لازمه ی موفق شدن در هر مسیری تلاش و پشتکار و اراده ی قوی هست.
هیج کدوم از افراد شاخص و بزرگ و معروفی که میشناسین یه شبه و راحت به این موفقیت دست پیدا نکردن.
بلکه موفقیت اونها نتیجه سال ها تلاش متمادی و پی در پی بوده و سختی های زیادی در این راه تحمل کردن و از راحتی و آسایش خودشون گذشتن تا به اونچه که هدف اصلی اونها هست برسن، موفق بشن و مایه افتخار خانواده و از همه مهم تر خودشون بشن.
وقتی که در سنین بالا به خودشون نگاه میکنن میبینن که در همون موقعیت و جایگاهی هستن که آرزوش رو داشتن و چقدر از اینکه تمام تلاش خودشون رو انجام دادن و تو این راه نا امید نشدن و پا پس نکشیدن خوشحال خواهند بود.
مثلا یه کتاب برای اینکه پرفروش بشه نویسنده برای اون خیلی زحمت میشه حتی بعضی از کتاب ها تا مراحل نوشتاری و چاپ رو طی کنن سالیان سال طول میکشه تا بدست ما برسن و ما بتونیم مطالعه کنیم و لذت ببریم.
کتاب های درسی که شما مطالعه میکنین نتیجه تحقیقات چندین نفر و گروه هستش که با تلاش های زیاد مطالب مفید رو جمع کردن تا در یه کتاب به شما ارائه بدن.
پس همون طور که مشاهده میکنین هیج موفقیتی بدون سختی و تلاش کردن بدست نمیاد.

حتما هر کدوم از شما کنکوری های عزیزمون هم برای خودتون آرزوهای بزرگی دارین و دوس دارین بهترین نتیجه ممکن رو در آزمون کنکور داشته باشین.
در اینجا سوالی که برای اکثر دوستان پیش میاد این هست که
یعنی من هم میتونم رتبه خوبی کسب کنم؟
منم میتونم یه روزی تو همون رشته ایی که میخوام تو همون دانشگاهی که میخوام درس بخونم و فارغ التحصیل بشم؟
میشه یه روزی خانوادم بهم افتخار کنن؟
یعنی میشه این غول بزرگ کنکور رو شکست داد؟

باید بگم که بله دوست عزیز من معلومه که میتونی.
تو هم مثل همه دوستان و افرادی که میشناسی و موفقیت اونهارو دیدی قراره به موفقیت دست پیدا کنی.
اما لازمه ی این موفقیت همونطور که گفتیم تلاش و برنامه درست و مداوم هستش.
همیشه سعی کن برای خودت هدف و انگیزه داشته باشی و بخاطر خودت تلاش کنی. جوری نباشید که حتما باید زور و اجبار خارجی وجود داشته باشه تا شما سر کتاب ودرستون برین.
همیشه و هر روز اهداف خودت رو در ذهنت مجسم کن و به این فکر کن که واقعا تو اون موقعیت هستی به حس خوب و لذتی که قراره تو اون موفقیت بدست بیاری فکر کن. اینجوری همیشه در هر شرایطی ترجیح خواهی داد تا تلاش کنی و به اهدافت برسی.

کتاب های کمک آموزشی

در دوران کنکور بحث کتاب های کمک آموزشی و اینکه کدوم کتاب بهتره و انواع و اقسام تبلیغاتی که وجود دارن ذهن شما رو سردر گم خواهد کرد که کدوم کتاب رو بخونم؟ نکنه این کتابی که میخونم به درد نخوره؟ استرس از این که یعنی من حتما باید این کتاب هایی که تو تلوزیون تبلیغ میکنن رو بخرم؟ اگه تهیه نکنم پس موفق نمیشم و این دسته افکاری که ذهن شما رو در گیر میکنه.
خیلی از افراد فکر میکنن که باید برای هر درس انواع و اقسام کتاب های کمک درسی و تست رو تهیه کنن و حتما برای قبولی در کنکور هزینه های میلیونی خرج کنن تا مثل سایر افراد موفق بشن.
درسته برای قبولی لازمه یه سری کتاب ها تهیه بشه و لازمه کمی هزینه کنید ولی باید بگم در تهیه کتاب های گوناگون هم باید خیلی دقت کنین.
صرفا هر کتابی که در تلوزیون خیلی تبلیغ میشه دلیل بر خوب بودن اون نیست.
چه بسا که بیشتر اونها فقط تبلیغات هستن و حتی بعد تهیه اونها خواهید دید که چندان مناسب نیستن.
خریدن کتاب های زیاد هم هزینه زیادی رو در برمیگیره هم اینکه ذهن تو رو بیشتر و بیشتر درگیر خودش میکنه.
استرس ازاینکه وای اینو بخونم باز اون یکی کتاب هست اونو هم باید بخونم تست هاشو کار کنم، نکته هاش رو مرور کنم.

پس بهتره کتاب های محدودی رو انتخاب کنین و همون هارو بار و بارها تکرار کنین تا ملکه ذهن شما بشه.

برای اینکار تو هر رشته ای که دارین تحصیل میکنین و رشته ایی که دوست دارین در آینده در اون تحصیل داشته باشین از افراد با تجربه که واقعا بهشون اعتماد دارین و میدونین که واقعا قراره مفید شما رو راهنمایی کنن سوال بپرسین.
بیشتر افرادی که شما در تلوزیون و رسانه ها مشاهده میکنین تنها بخاطر پولی که بابت تبلیغات دریافت میکنن اون کتاب هارو معرفی میکنن و حتی ممکنه کتاب هایی که معرفی میکنن و به گفته خودشون با کمک اونها تونستن موفق بشن رو اصلا مطالعه نکرده باشن.
پس اصلا گول تبلیغات رو نخورین و از افرادی که مطمعن هستین درخواست کمک کنین.

بپرسین که در هر درس یا هر مبحث چه کتاب های مکملی لازمه که تهیه بشه. کدوم دروس و فصل ها ضرایب بیشتری دارن و لازمه که بیشتر براشون وقت گذاشته بشه.
شاید در مواردی لازم باشه که برای بعضی دروس وقت کم تری صرف کنین تعداد تست های کم تری کار کنین و در عوض اون وقت اضافه رو برای دروسی خیلی مهم با ضرایب بالا در کنکور اختصاص بدین.

مثلا در رشته تجربی

در افراد درس زمین شناسی رو مطالعه نمیکنن و زمان مطالعه اون درس رو صرف درس هایی مثل زیست و شیمی میکنن (البته درس زمین شناسی برای کسانی که قصد تحصیل در رشته دارو سازی دارن خیلی مهمه و لازمه که مطالعه بشه)

برای مطالعه و تست زنی حتما سعی کنین اولین منبع مطالعه شما کتاب درسی باشه. همیشه ابتدا هر مبحث رو به طور کامل و بادقت بخونین و نکته های اون درس رو به خاطر بسپارین. سپس در مرحله بعدی برای تکمیل اطلاعات خودتون و ثبت مطالبی که خوندین شروع به خوندن کتاب های کمک آموزشی و کار کردن تست های مختلف بکنین.
یکی از خوبی های آزمون های تستی این هست که جواب درست در مقابل شماست و لازمه که جواب درست رو علامت بزنین. برای پیدا کردن جواب صحیح باید به نکاتی که وجود دارند دقت کنید تا در دام طراحان سوال نیفتید.
به کلماتی مثل بیشتر، اکثر، اغلب و این چنین موارد خیلی دقت کنین. سعی کنین نکات ترکیبی که باهم ارتباط دارن رو در ک کنین و قبل از ازمون نهایی تو خونه وقتی تست کار میکنین به این نکات دقت کنین تا در ازمون اصلی با صرف زمان کمتری به جواب درست برسین.

کتاب های تستی که حاوی سوالات کنکور سال های قبلی باشن خیلی خوب و مفید هست و با کار کردن اون سوالات میتونین به اکثر نکات اصلی درس مسلط بشین.
برای این تست ها میتونین از کتاب هایی که شامل تست های طبقه بندی شده هستن استفاده کنین.

حتما یادتون باشه که همیشه نکات مهم فصل و تست هارو برای خودتون یادداشت برداری کنین تا همه ی نکات رو باهم یه جا داشته باشین اینطوری موقع مرور مطالب راحت میتونین به جمع بندی مناسب برسین.
در روزهای مونده به آزمون بهتره از کتاب های استفاده کنین که شامل سوالات ترکیبی هستن و همه ی درس هارو شامل میشن برای اینکار همچنین میتونین آزمون کنکور سال های پیش رو چاپ کنید و برای خودتون در خانه محیط آزمون رو شبیه سازی کنین تا در هنگام آزمون اصلی درصد خطاهای شما کمتر بشه.

  • جمع بندی مطالب*

سعی کنین دور خودتون رو با انواع کتاب های کمک آموزشی شلوغ نکنین.
منبع اصلی شما کتاب درستون باشه.
تعداد کتاب های محدودی انتخاب کنین و همون کتاب هارو به تعداد زیاد مطالعه و مرور کنید.
از تجربه افرادی که در این راه موفق شدند استفاده کنین.

موفق و پیروز باشید🌹

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=1772
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x