معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان

صنعتی-اصفهان

یه سلام ویژه به همه شما بروکا کنکوری های نازنین به ویژه داوطلبین عزیز کنکور 1402در رشته های مختلف.تو این سری مقالات میخوام شما رو برای انتخاب رشته کنکوری سراسری 1402آماده کنم. بنابراین تمامی دانشگاه هایی که میدونم پیگیر آمار و شرایط قبولی اونها هستین رو براتون معرفی میکنم. و البته رشته هایی که در این دانشگاه ها مطرح تر و پر استقبال تر هستند رو هم برای شما به اشتراک میذارم. در این مقاله به معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از دو دانشگاه بزرگ در استان اصفهان محسوب می‌شود. البته این دانشگاه با توجه به وسعتی که دارد بزرگ‌ترین دانشگاه کشور نیز محسوب می‌شود.

 اگر بخواهیم به معرفی وضعیت این دانشگاه بپردازیم. باید به این نکته اشاره کنیم که در اراضی این دانشگاه یک پارک جنگلی کوچک نیز وجود دارد. این دانشگاه در سال 1356 تاسیس شده است و مقصد داوطلبان بسیار زیادی برای رشته‌های مهندسی محسوب می‌شود.این دانشگاه دارای 194 رشته تحصیلی, 21 دانشکده و پژوهشکده بوده. و هر ساله به طور میانگین حدود 10400 دانشجو را در رشته های مختلف مهندسی و علوم پایه پذیرش میکند. که پیش بینی می شود برای کنکور سراسری 1402نیز بر همین منوال پیش برود.

ویژگی­های خاص دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان در حقیقت یکی از قطب های علمی کشور است . که با حضور چشمگیر در جشنواره های علمی و مسابقات علمی جهان و ارائه مقالات علمی در معتبرترین مجلات علمی دنیا زنده بودن و پویائی را نمایش می دهد.

ارتباط مناسب این دانشگاه با صنعت و مجهز بودن کارگاه های آموزشی و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی یکی از بارزترین مشخصه های آن است. دانشگاه صنعتی اصفهان مانند یک شهرک دانشگاهی در درون خود تمامی امکانات اولیه برای زندگی را مهیا نموده. و نیازهای عمده دانشجویان را مهیا نموده، فعالیت مراکز خدماتی در درون این دانشگاه چشمگیر است. و بخش پژوهشکده برق وکامپیوتر و امکانات ورزشی این دانشگاه خصوصاً استخر سرپوشیده این دانشگاه خیره کننده است. که در گالری عکس نمائی از آنها پیداست. مسئولیت روابط عمومی این دانشگاه بدست افرادی کارآمد و تحصیلکرده در رشته روابط عمومی است. که در ساماندهی اجزاء مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان نقش مهمی را ایفاء می نماید.

ساختار کلی دانشگاه صنعتی اصفهان

ساختار دانشگاه صنعتی اصفهان هم مانند دانشگاه صنعتی شریف از نظر شیوه تدریس بر اساس ساختار دانشگاه ام آی تی در آمریکا می باشد. و به جای اینکه بر مطالب آکادمیک توجه شود. تدریس بیشتر به صورتی است که دانشجویان بتوانند از طریق ارتباط با صنعت مباحث آموخته شده را به کار بگیرند.

 تعداد دانشکده های موجود در دو گروه فنی و مهندسی و علوم پایه حدود 14 دانشکده می باشد. که هر کدام از این دانشکده ها تعداد زیادی رشته های تحصیلی در زیر مجموعه این دو گروه ارائه می دهند. در ادامه این مقاله دانشکده ها و رشته های این دانشگاه به صورت خلاصه طبق جدول ارائه شده است.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه صنعتی اصفهان

این دانشگاه با وجود امکانات رفاهی و آموزشی با کیفیت نسبت به سایر دانشگاه ها مزایا و معایبی دارد.در ادامه این مقاله مزایا و معایب این دانشگاه به صورت مختصر توضیح داده شده است. بر اساس رتبه بندی یوز نیوز ( us news ) سال 2021 از بین دانشگاه های صنعتی کشور شامل دانشگاه صنعتی امیر کبیر، صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیر و … دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بالاتری قرار گرفته است. و در بین تمامی دانشگاه های کشور نیز در رتبه چهارم قرار دارد .پردیس دانشگاه صنعتی اصفهان برای آن دسته از دانشجویانی که امکان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را ندارند تاسیس شد. تا دانشجویان بتوانند با پرداخت شهریه از امکانات آموزشی این دانشگاه استفاده نمایند. در حال حاضر تعداد 1124 نفر دانشجوی کارشناسی، 425 نفر دانشجوی ارشد و 202 نفر دانشجوی دکتری فارغ التحصیل و مشغول به تحصیل در این دانشگاه می باشند.

امکانات خوابگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان

از آنجا که بسیاری از دانشجویان بیشتر عمر خود را در خوابگاه می گذرانند. اداره امور خوابگاه های این دانشگاه سعی می نماید امکانات رفاهی لازم را برای سکونت این دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن فراهم نماید. این دانشگاه دارای سه  نوع خوابگاه مخصوص برادران، خواهران و متاهلین می باشد.

خوابگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان با 9 بلوک خوابگاه دانشجویی و 7 بلوک خوابگاه خودگردان پذیرای 4000 دانشجو می باشد. این خوابگاه ها مجهز به امکانات اختصاصی شامل تلویزیون، جاروبرقی، اینترنت وایرلس و بازارچه های دانشجویی شامل نانخوابگاههای دانشجوئی: دانشگاه تعدادی خوابگاه برای استفاده دانشجویان غیربومی دارد. که با توجه به محدود بودن این امکانات، با شرایط زیر و رعایت اولویت در ابتدای هر ترم به دانشجویان واجد شرایط واگذار می گردد.

دانشجویانی می توانند از خوابگاههای دانشجوئی استفاده کنند. که از هیچ گونه کمک مؤسسات دیگر و وام مسکن صندوق رفاه استفاده ننمایند. شاغل هم نباشند، به دانشجویان ساکن در شهرستانهای حومه اصفهان و خمینی شهر، شاهین شهر، نجف آباد، اصولاً خوابگاه واگذار نمی گردد. این دسته از دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به اداره خوابگاههای حوزه معاونت دانشجوئی مراجعه نمایند. ظرفیت اتاقهای دانشجویان کارشناسی 4 نفر، کارشناسی ارشد 3 نفر، دکتری غیربومی 2 نفر و دکتری بومی 3 نفر می باشد.

ودیعه مسکن جهت دانشجویان متأهل کارشناسی که ساکن خوابگاه نباشند. تا سقف 000/500/5 ریال،کارشناسی ارشد و دکتری 000/000/12 ریال، براساس ضوابط و قوانین صندوق رفاه دانشجویان تعلق خواهد گرفت.

وایی، موادغذایی و پوشاک و … می باشد.

نحوه ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان  

پذیرش دانشگاه دولتی صنعتی اصفهان در رشته محل های بدون آزمون ، برای پذیرش مهر ماه به صورت اینترنتی. و برای پذیرش ورودی بهمن ماه نیز معمولا به صورت حضوری انجام می پذیرد. اگر شما نیز قصد نام نویسی در رشته های بدون کنکور این دانشگاه را دارید . بهتر است ابتدا از رشته های ارائه شده و ظرفیت هر یک از آن ها در دانشگاه صنعتی اصفهان مطلع شده. و سپس نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید.

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه ها ، در دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

و اما کلام آخر

بروکا کنکوری های عزیز و داوطلبین کنکور سراسری 1402. حتما توجه داشته باشین که موقع انتخاب دانشگاه لازمه که تحقیقات زیادی رو انجام بدید. و ترجیحا اگر بتونین با دانشجویانی که در سال های اخیر در اون دانشگاه مورد نظر شما حضور داشتند صحبت کنید که خیلی عالی هست. بر همین اساس ما یک سری اطلاعات اولیه رو در اختیار شما قرار دادیم. ولی بدونین که این اطلاعات کافی نیست. و لازمه که به دید خیلی دقیق و درستی از شرایط برسین تا بتونین برای آینده درسی خودتون تصمیم درستی رو بگیرید.

موفق و پیروز باشید

دکتر احسان جلالی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=8338
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها:

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x