روش مطالعه فلسفه و منطق

فلسفه-و-منطق

سلام خدمت همه ی داوطلبان کنکور سراسری 1402 در رشته علوم انسانی و شما همراهان عزیز بروکا کنکور. امیدوارم حال دلتون خوب و با صفا باشه.همونطور که می دونین این درس از دروس مهم کنکور علوم انسانی محسوب میشه. و جواب دادن به تست های این درس در کنکور، برای قبولی توی رشته پرطرفدار حقوق اهمیت زیادی داره. از طرفی تست های این درس پیچیده و معمولا گمراه کننده ست  .و از طرفی دیگه این درس بعد از ریاضی، پر چالش ترین درس کنکور انسانی به شمار میره. پس باید با روش مطالعه فلسفه و منطق آشنا باشین. تا بتونین درصد های بالای این درس رو برای خودتون به ارمغان بیارین.

 

پیش خوانی

پیش خوانی توی این دو درس می تونه کمک زیادی توی پیشرفت شما داشته باشه. به این دلیل که این پیش خوانی، به طور نا خودآگاه، هم تعداد مطالعه و مرور شما رو افزایش میده .و هم باعث میشه با ذهنی آماده و پخته سر کلاس حاضر بشین .و از مطالب گفته شده توی کلاس بیشتر  استفاده کنین.

 

مرور

از اونجایی که مفاهیم این دو درس به شدت میل به فراموش شدن دارن. باید حتما مرور های منظم و مداومی براش در نظر بگیرین. و حتما همون روز تدریس، مرور رو توی برنامه داشته باشین. درس فلسفه نسبت به منطق، مطالب حفظی تری داره اما منطق رو نمیشه حفظی خوند. و ممکنه با یکی دو بار مطالعه، متوجه اون نشین. و بیشتر باید با مرور، ارتباط بین محتوای درسی رو بفهمین و درک کنین.

 

خلاصه نویسی

بخش بسیار زیادی از یادگیری توی این دروس به خلاصه نویسی منسجم و هدفمند مرتبط میشه. شما می تونین برای افزایش بهره­ وری ذهنتون از مطالب این دروس. بعد از خوندن هر درسی، خلاصه نویسی اونو توی یک دفتر جداگانه انجام بدین. و اینجوری هم یادگیری خودتون رو محک می زنین. و هم یک خلاصه خوب از مطالبتون دارین تا برای مرور ها ازش استفاده کنین.

 

تست زنی

بطور کلی مهمترین مرحله یادگیری توی هر درسی، تست زنیه. شما باید سعی کنین بعد از مطالعه هر مبحثی، تست های آموزشی اونو بزنین. روش صحیح تست زنی هم اینجوریه که بعد از مطالعه، حدود 20 تست از اون مبحث حل کنین. حالا مبحث مربوط به سوالاتی که اشتباه پاسخ داده بودین. یا بی جواب گذاشته بودین رو توی کتاب درسی یا منبع آموزشی که دارین پیدا کنین. و جواب سوال رو از توی متن پیدا کنین. و اگه نکته جذاب یا مهمی نداشت. اونو توی دفتر خلاصه نویسیتون بنویسین.

 

کتاب درسی بخونیم یا نه؟

کتاب درسی برای موفقیت توی این درس منبع خوبیه اما کافی نیست. و شما رو به نتیجه ای که انتظارشو می کشین نمیرسونه. شما باید در کنار کتاب درسی حتما از منابع آموزشی هم استفاده کنین. و مطالب کتاب درسی رو همگام با منبع دومتون پیش ببرین.

 

سخن پایانی

امیدوارم نکاتی که در مورد روش مطالعه این درس براتون نوشتم براتون کاربردی بوده باشه. و بتونین برای بهبود سطح علمی خودتون توی این درس، ازش استفاده کنین. به دست آوردن درصد خوب توی این درس به طرز وحشتناکی وابسته به روش مطالعه ی این درسه .و اگه فهم مطالب به درسی توی ذهنتون شکل نگرفته باشه. ممکن نیست بتونین توی این درس نتیجه ی دلخواهتونو کسب کنین.

 

سربلند و سلامت باشین

دکتر احسان جلالی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=9342
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x