روش صحیح تست زنی

شیوه-صحیح-تست-زنی

مقدمه

قطعا براتون پیش اومده که سر جلسه آزمون نگاهی به ساعتتون انداختین و متوجه شدین وقت کم آوردین. و به ناچار قید کلی سوال رو زدین و نتیجه دلخواهتون به دست نیومده. این مشکل به حدی بین داوطلبان، بزرگ و تاثیرگذاره که با وجود مطالعه کافی نتیجه مورد نظرشون رو به دست نمیارن. به همین دلیل، توی این مقاله سعی داریم تا در مورد روش صحیح تست‌ زنی باهم صحبت کنیم.

 

بیشتر داوطلبان بعد از مطالعه هر مبحثی یه تعدادی تست از اون مبحث حل می کنن تا ببینن چقدر به اون موضوع  اشراف پیدا کردن. و چقدر مفهوم متن کتاب رو متوجه شدن. این نوع تست زنی رو به اصطلاح میگن تست زنی تمرینی. اگه از اون دسته از داوطلبانی هستین که تا بحال تست زنی انجام ندادین، سعی کنین از این روش برای شروع استفاده کنین.به این دلیل که این نوع تست زنی باعث میشه شما نقاط قوت و ضعف خودتونو بشناسین. و بدونین وقتتونو چطور بین دروس و مباحث مختلف تقسیم کنین.

اما نکته مهم اینجاست که شما باید هفته های قبل از کنکور تست های زماندار بزنین. چون این مدل تست زنی سرعت و دقت شما رو حین تست زنی می سنجه. دو عاملی که معمولا باهم نسبت عکس دارند. تست زنی زماندار باعث میشه هر بار که تست می زنین. تلاش کنین تا زمان صرف شده رو به زمان استاندارد تست زنی نزدیک تر کنین. این تمرین و تلاش مستمر باعث میشه تا سرعت تست زنی شما رفته رفته افزایش پیدا کنه. تست زماندار این خاصیت رو هم داره که قدرت تنظیم وقت داوطلب رو سنجش می کنه. مثل زمانی که شما می خواین چیزی رو توی کاغذ بنویسین. برای اینکار شما نیازی به محاسبه شتاب خودکار و اصطکاک بین خودکار و کاغذ ندارین. تست زماندار باعث میشه سر جلسه آزمون خیالتون از بابت گذر زمان راحت باشه. و دائما ساعت رو چک نکنین و با آرامش به سوالات پاسخ بدین. این کار به صورت ناخودآگاه استرس و اضطراب رو هم کاش میده. و این موضوع، شما رو برای شناخت مشکلاتتون کمک می کنه.

 

 روش تست زنی درست

زدن تست زماندار یه سری نکته داره که باید رعایت کنین: 

  • تست زنی زمان دار رو حدود 20-30 روز قبل کنکور شروع کنین. یا حتی اگه خیلی مایل به تست زماندار هستین یک روز در هفته رو می تونین تست زماندار بزنین. و بعد از ظهر همون روز جواباتونو بررسی کنین و نقاط قوت و ضعفتونو مشخص کنین. اما توی روز های آخر مونده به کنکور باید هر روز صبح‌، تست زماندار بزنین. و عصرش تحلیل و بررسی تست هارو انجام بدین.
  • زدن تست زمان‌دار باید در مورد مباحثی انجام بشه که روی اون ها تسلّط نسبی دارین. پس طبیعیه که تست زمان‌دار رو باید با فاصله چند روزه نسبت به مطالعه تون انجام بدین.
  • برای زدن تست زمان دار نیاز نیست که زمان و ساعت خاصی تعیین کنین. اما بهترین زمان برای تست زنی همون سـاعات اولیه روزتونه .چون از نظر زمانی به زمان برگزاری کنکور سراسری هم شباهت داره.
  • نکته مهم اینه که علاوه بر وقت، اضطراب و فشار ناشی از آزمون هم نتیجه نهایی شما رو تحت تاثیر قرار می ده. پس باید توی شرایط آزمونی تست زماندار بزنین. که شرایط روحی و استرسی کنکور رو هم برای خودتون شبیه سازی کنین.
  • تعداد تست هایی که می خواین بصورت زماندار تمرینشون کنین، باید به تعداد اونا توی کنکور سراسری شبیه باشه .و جوری نباشه که شما 60 سوال ریاضی حل کنین و 30 سوال زیست.
  • از تست های آزمون سراسری حتما استفاده کنین و بین اون ها هم تست های تالیفی یا تست های آزمون های آزمایشی استاندارد رو قرار بدین .تا تست ها از نظر کیفیت مشابه تست های کنکور باشه.
  • سعی کنین از هر درس مقداری زمان ذخیره کنین. تا برای مرور نهایی ازش استفاده کنین.

 

سخن پایانی

اگه شما همیشه مطابق با تنظیم زمان جلو برین، روز کنکور دلهره و استرس شما به حداقل می رسه. با زدن تست های زماندار متوجه می‌شین. آمادگی و میزان تسلط شما توی اون درس چجوریه . و تا رسیدن به هدف مد نظرتون جقدر فاصله دارین.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=11346
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x