دوران بعد از کنکور

دوران-بعد-از-کنکور

سال کنکور با وجود تمام سختی ها و مشکلاتی که در اون قرار داشت سپری شد و کنکور 1400هم برگزار شد.
همان طور که دوران قبل کنکور تا ازمون برای دانش اموزان استرس زا هست دوران بعد کنکور نیز استرس زا میباشد.
استرس رتبه کنکور، استرس انتخاب رشته صحیح، استرس نتایج قبولی در رشته و دانشگاه و…

از بین هزاران داوطلبی که هر ساله در کنکور سراسری شرکت میکنند تنها تعدادی از آنها موفق به قبولی در رشته های خوب خواهند شد چون ظرفیت هر رشته و دانشگاه محدود میباشد.‌

عده ایی از افراد در هنگام اعلام نتایج وقتی نتیجه دلخواه خودشون رو نمیبینن سریع شکست رو میپذیرن و فکر میکنند دنیا به آخر رسیده و حتی مشاهده شده یک سری از دوستان دچار مشکلات روحی و روانی جدی میشوند و دست به کارهای نا خشایندی میزنند.
همچنین در این شرایط خانواده نقش زیادی دارند و باید سعی کنند از تحقیر و سرزنش فرزندان خود به دلیل عدم دست یابی به نتیجه مطلوب خود داری کنند. نقش حمایتگر داشته باشند و به فرزندان خود اطمینان دهند که در هرصورت همراه آنها خواهند بود.

نکته ایی که وجود داره این هست که هیچ چیزی مهم تر از سلامتی شما نیست و اگر نتیجه، آنچه که شما میخواستید نشد سعی کنید آرامش روحی خودتان را حفظ کنید.
کنکور فقط یه مورد از مواردی هستش که برای شما اتفاق می افتد و هنوز راه زیادی در پیش دارید پس نباید سریع نا امید ‌شوید.
زندگی مجموعه ایی از شکست ها و موفقیت هاست و اکثرا موفقیت های بزرگ یه شبه و آسان بدست نیامده اند. نقطه قوت افراد موفق و بزرگ روحیه قوی آنها در برابر سختی ها میباشد.
خیلی از افراد برای رسیدن به موفقیت ده ها و صدها بار تلاش کردند و نا امید نشدند تا بالاخره به آنچه که هدفشان بود رسیدند.
کاری که هم اکنون لازم است شما انجام دهید. یک سال درس خواندید برنامه ریزی کردید و استرس زیادی را تحمل کردین. این زمان بین کنکور تا زمانی که نتایج اعلام شوند بهتر است کار هایی که علاقه مند هستید را انجام دهید برای خود برنامه های شاد تدارک ببینید کتاب های غیر درسی بخوانید، فیلم ببینید یا در زمینه هنری آموزش ببینید.
این زمان را به دور از هر گونه استرس و نگرانی به سر ببرید. شما تا جای ممکن تلاش خودرا انجام داده اید و الان زمان استراحت شماست.
هر گونه نگرانی در مورد رتبه و انتخاب رشته و سوال هایی که دوست و آشنایان ممکن است بپرسند و پاسخ دادن به آنها شمارا اذیت میکند را به زمان بعد موکول کنید.

امروزه شرکت هوندا یکی از معتبرترین شرکت های معتبر دنیاست وکسی که شرکت را برپا کرده یک شبه و به راحتی موفق نشده. پنج رازی که شرکت هوندا آنهارا راز موفقیت خود اعلام کرده:

هدف خودش را مشخص کرده بود. میدانست که میخواهد.

1)تلاش و فعالیت زیاد و پیگر رویا و اهداف بودن.

2)در هر شرایطی راه درست را در پیش گرفته بود و همیشه برای رسیدن به هدف تلاش میکرد.

3)در مواجه شدن با شکست ها ن امید نشده و آنها راتبدیل به فرصت میکرده.

4)بزرگترین موانع زندگی را همچون مسابقه دو و میدانی میدیده که باید از روی آن رد شود وعبور کند.

در زمان اعلام نتایج اگر رتبه دلخواه خود را به دست نیاوردید به هیچ گونه خود را اذیت نکنید گذشته ها گذشته و اکنون به جای زانوی غم بغل گرفتن به دنبال راه حلی باشین.
رمز موفقیت شکست نخوردن نیست بلکه داشتن امید و انگیزه و دست بر نداشتن از هدف خود است.
تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید نا امیدی بر شما چیره شده و انگیزه خود را از دست ندهید.
لازم است ابتدا اهداف خودرا مشخص سازید. واقعا آنچه که از زندگی میخواهید چه چیزی است تصمیم خود را بگیرید اگه واقعا رویای رسیدن به چیزی را دارید پس بهتر است دست به کار شوید و برای بدست آوردن آن بجنگید هر آنچه که شمارا از رسیدن به هدفتان باز میدارد دوری کنید.
به حرف هایی که دوستان و آشنایان ممکن است بگویند اهمیتی ندهید از سرزنش دیگران نترسید. به حرف های نا امید کننده آنها توجه نکنید.

وقتی به چیزی ایمان و باور داشته باشید آن ایمان، دیده ها و شنیده ها و عواطفمان را تحت کنترل خواهد گرفت. باور های ما به برداشت ما از زندگی و حوادث رنگ و بو میدهد. جهان همواره بر اساس همین باور های ما معنا و تفسیر میشود.
همه ی ما میتوانیم با تغییر دیدگاه و باورهامان تغغیر هایی که لازم است را در زندگی اعمال کنیم.
برای مشکل هایی که بر سر راهمان قرار میگیرد دنبال راهکار باشیم. هیچ مشکلی دائمی نیست و شما میتوانید با تلاش مداوم سختی هارا پشت سر بگذارید. تنها از مشکلات و شکست های خود درس بگیرید و سعی کنید در جهت پیشرفت از آنها بهره بگیرید.

انسان های موفق همیشه این باور را با خودشان تکرار کرده اند که :
هیچ یاسی ارزش خالی کردن میدان را ندارد. زندگی با ارزش است. همیشه چیزی وجود دارد که ارزش شکرگزاری داشته باشدو بتوان برایش زندگی کرد.

اگر از خداوند چیزی بخواهید و آن را به تاخیر انداخته نباید نا امید شوید همیشه توکل داشته باشید و مطمعن باشین بهترین ها سر فرصت برایتان اتفاق خواهد افتاد.

سعی کنید در مواجه با سختی ها به جای برخورد هیجانی، مسئولیت پذیر باشید و برای رفع آن تلاش کنید.
همیشه سعی کنید نقص های خود پیدا کنید و سعی کنید تا آنها را رفع کنید.
به سالی که پشت سر گذاشته اید و تجربیات خود نگاه کنید ببینید کجای راه را اشتباه کرده اید از تجربیات افراد دیگر کمک بگیرید

شما در آینده همان چیزی خواهید شد که هم اکنون فکر میکنید. خودتان را محدود نکنید به هدف هایی بزرگ بیندیشید و باور داشته باشید که لیاقت و شایستگی دست یابی به آنها را دارید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=1761
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x