بهترین منابع ریاضی کنکور

بهترین-منابع-ریاضی-کنکور

ریاضی ازون درسا هست که حتی اسمش رعشه به جون داوطلبا میندازه. طراحان سوالات کنکور هم از سال 1400 دیگه حجت رو بر داوطلبین تموم کردن! ریاضی مفهومی، سخت و با چاشنی خلاقیت لحظه ای داوطلبین کنکور … اهمیت تست زنی تو کنکور های جدید اینقدر زیاد شده که ما تصمیم گرفتیم تو این مقاله، بهترین منابع ریاضی کنکور رو بهتون معرفی کنیم. منابعی که با استفاده درست ازشون، می تونین درصدی بالای 60 تو ریاضی کنکور بدست بیارین پس در ادامه صحبت ها با من همراه باش تا  بهترین منابع ریاضی کنکور سراسری رو بهت معرفی کنم.

فهرست مطالب

ریاضیات-مهر و ماه

ریاضیات تجربی جامع مهر و ماه

این کتاب تمامی مطالب ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم رو پوشش میده. و چینش مطالب اون به شکل تجمعی هست. یعنی به عنوان مثال همه مطالب مرتبط با تابع از کتاب های دهم، یازدهم و دوازدهم کنار هم و توی یک فصل به اسم تابع قرار گرفتن. لحن کتاب ساده و حتی توی بعضی قسمت ها صمیمیه. ریاضی تجربی جامع مهروماه شامل دو جلد کتابه که جلد اول درسنامه، تست ها و پاسخنامه کلیدی داره. اگر دانش آموزی هستین که دنبال یک کتاب برای آموزش ابتدایی تا پیشرفته ریاضی هست، این کتاب دقیقا همون چیزیه که به دنبالش می گردین.

درسنامه این کتاب خیلی جمع و جور و تا جای ممکن کم حجم نوشته شده. به این شکل که خواننده با دیدن درسنامه نمی ترسه و امید به خوندن پیدا می کنه. درسنامه کتاب ریاضیات تجربی مهروماه در عین کم حجم بودنش، نسبتا سطح بالایی داره و تمامی چیزی که دانش آموز برای پاسخ دادن به تست ها لازم داره رو توی خودش جا داده. پس قطعا از لحاظ درسنامه، این کتاب جزو بهترین منابع ریاضی کنکور قرار میگیره.

تعداد تست های کتاب هم کافی به نظر میرسه. این کتاب روی هم رفته 2995 تست متنوع رو مقابل شما قرار میده. یکی از ویژگی های خوب این کتاب سطح بندی تست هاست. تست ها با نماد +45% (آموزشی)، +70% (تثبیت) و +85% (تسلط) طبقه بندی شدن و انتهای هر فصل هم تست های با عنوان «برای 100%» وجود داره برای اونایی که می خواد ریاضی رو بترکونن.

امتیاز بروکا: 9.5 از 10

ریاضیات تجربی جامع خیلی سبز

این کتاب به شکل فشرده ای،حجم زیادی از مطالب را توی خودش جا داده. درسنامه های اون خیلی مفهومی نیست و بیشتر برای آموزش به عنوان منبع دوم استفاده میشه. یجورایی خیلی نتونستم با درسنامه خیلی سبز ارتباط برقرار کنم! یعنی وقتی به عنوان دانش اموز داشتم میخوندمش، همش احساس میکردم یه چیزی کمه! اما ریاضیات تجربی جامع خیلی سبز با توجه به تعداد بالای تست هایی که داره، قطعا یکی از بهترین های ریاضی تجربی به شمار میاد.

تست هایی که در درسنامه ها وجود دارن، تیپ های متنوع تستی رو پوشش میدن. اگر مخاطب کتاب پایه ضعیفی داشته باشه و بخواد از این کتاب به عنوان منبع اصلی خودش استفاده کنه، ناچار به حفظ کردن اون هاست. چون درسنامه ها از ابتدائیات تا پیشرفته رو توضیح ندادن. این کتاب مجموعا 3312 تا تست داره که به خوبی بین فصول مختلف توزیع شده. مثلا مبحث مثلثات به تنهایی حدود 350 تست داره. و این نشون میده بانک تست این کتاب شما رو از داشتن هر کتاب دیگه بی نیاز می کنه.

امتیاز بروکا: 7.5 از 10

بانک تست ریاضی تجربی جامع میکرو گاج

اولین نکته قابل گفتن در مورد بانک تست ریاضی تجربی گاج، اینه که این کتاب درسنامه نداره! در واقع فقط شامل تست و پاسخنامه تشریحی اون هاست. و قسمت هایی هم که به عنوان توضیح قرار داده شده، نمیتونه حکم یک درسنامه قابل قبول رذو داشته باشه. تمام مطالب ریاضی دهم، ریاضی یازدهم و ریاضی دوازدهم در این کتاب پوشش داده شده است. این کتاب به طور کلی شامل 4362 تست از تمامی مباحث ریاضیات هست. در کتاب بانک تست ریاضی تجربی گاج، برای جذابیت و تاثیر گذاری بیشتر، از سه رنگ سبز، زرد و بنفش برای شماره تست ها استفاده شده که مربوط به سطح بندی تست هاست.

تست های زرد این کتاب برای دانش آموزانیه که دنبال کتاب دوم می گردن. تست های بنفش هم دارای سطح بالاتری از باقی سوالات هستن. تست های سبز که مجموعا 2780 عدد هستن، معمولا پاسخگوی نیاز تستی داوطلب هست اما اگه وقت بیشتری دارین، می توانید از تست های زرد رنگ هم استفاده کنین. تعداد این تست ها هم به حدود 900 تست می رسه. این کتاب بخاطر اینکه درسنامه چندانی نداره، یخورده امتیازش کم میشه ولی اگر بخوایم صرفا از نگاه قدرت و تعداد تست به این کتاب نگاه کنیم، قطعا نمره بالایی در بحث بهترین منابع ریاضی کنکور میگیره.

امتیاز بروکا: 6 از 10

ریاضیات جامع تجربی-تخته سیاه

ریاضیات تجربی جامع تخته سیاه

کتاب ریاضی جامع تجربی تخته سیاه، یک کتاب کاملا کنکوری محسوب میشه. این کتاب هم مثل تمام کتاب های جامع، شامل درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحیه. لحن نویسنده در تمام صفحات کتاب محاوره ای و صمیمیه.

یک QR code هم روی جلد کتاب قرار گرفته، که دانش آموز با اسکن اون به سایت نویسنده وارد میشه. توی این سایت فیلم های آموزشی بعضی از فصول و تحلیل بعضی از آزمون های آزمایشی برای استفاده داوطلب قرار گرفته. تعداد تست های بالا و حضور تست های کنکورهای قدیمی و جدید و تست های آزمون های آزمایشی قلم چی و گزینه دو، از مهم ترین ویژگی های کتاب به شمار میان. درسنامه های کتاب به معنای واقعی مفصله و کلی مثال های تشریحی و آموزشی داره. این باعث شده تا کتاب تخته سیاه برای دانش آموزان ضعیف مفید واقع بشه. یکی از نقاط ضعف کتاب ریاضی تجربی کنکور تخته سیاه هم اینه که بعضی از درسنامه ها اصلا تست ندارن و بعضی از اون ها هم تعداد کمی تست دارن.

در این کتاب تست های هر فصل بعد از درسنامه اون قرار گرفته و از 3 بخش مجزا تشکیل شده:

  • تست های کنکور
  • روتین
  • تست های 100%

تست های کنکور که مشخصه چی هستن. تست های روتین شامل تست های تالیفی نویسنده، تست های برگرفته از تمرین های کتاب درسی و آزمون های آزمایشی گزینه دو و کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) هست. و تست های بخش 100% هم برای دانش آموزان سطح قوی قرار گرفته. این کتاب در مجموع 3041 تست داره که تعداد بسیار مناسبی اون هم برای یک کتاب تک جلدی به حساب میاد.

امتیاز بروکا: 6.5 از 10

ریاضیات جامع تجربی گلابی

با خوندن اسم کتاب به هر چیزی میشه فکر کرد الا یک کتاب جامع کنکور 🙂 ولی بر خلاف تصور اولیه، ریاضیات جامع تجربی با طعم گلابی یک کتاب کاملا کنکوری هست و جزو یکی از بهترین منابع ریاضی کنکور به حساب میاد. چارچوب کتاب ریاضیات جامع تجربی با طعم گلابی، به این شکله که درسنامه ها به شکل یک سری کادر لابه لای تست ها اومده. پس از پایان تست های هر فصل هم، 3 آزمون جامع و پاسخ کلیدی تست ها قرار داده شده. اپلیکیشن حل تست های کتاب و دی وی دی آموزشی همراه با کتاب هم از ویژگی های منحصر به فرد این کتابه و این کتاب از لحاظ درسنامه و آموزش، قطعا یکی از بهترین منابع ریاضی کنکور محسوب میشه.

پاسخ تشریحی تست ها هم توی جلد دوم برای داوطلبین قرار داده شده. چیزی که در درسنامه های این کتاب جلب توجه میکنه، لحن ساده نویسنده است. جوری که شاید بشه گفت درسنامه های کتاب ریاضیات جامع تجربی با طعم گلابی، یکی از کامل ترین درسنامه های موجود در بازار هست. تعداد کل تست های کتاب 3935 عدده و همونطور که بالاتر گفتم هر فصل سه آزمون جامع داره. آزمون اول شامل تست هاییه که از تمرین های کتاب درسی طراحی شده و نسبتا ساده هستند. آزمون دوم شامل سوالات کنکور سراسریه و سطح متوسط داره و آزمون سوم هم شامل سوالات سخت تر برای دانش آموزان قویه.

امتیاز بروکا: 8 از 10

ریاضیات-آبی-قلم چی

ریاضیات جامع تجربی آبی قلمچی

درسنامه‌های این کتاب، همه ی مطالب مورد نیاز برای آزمون سراسری رو به صورت مفصل آموزش داده. آموزش این کتاب با کلی مثال و تست آموزشی همراه شده تا دانش‌ آموزان با مطالعه این درسنامه‌ها، هم مطالب رو تاحدی یاد بگیرن و هم با انواع تست‌ و روش ‌های حل اون ‌ها آشنا بشن. این کتاب در کل 3100 تست رو برای داوطلب کنکور سراسری ارائه داده. که از این بین 840 تست سهم سوالات کنکور های سال های گذشته هست. 1087 تست هم از آزمون‌های آزمایشی سال های قبل کانون قلم‌چی توی کتاب وجود داره و باقی تست ها رو هم سوالات تالیفی تشکیل میدن.

توی جلد دوم این کتاب هم شما به پاسخ تشریحی تست ها دسترسی دارین. ما این کتاب رو برای دانش آموزانی که سطح پایه ای ضعیفی در ریاضی دارن، به جمع بهترین منابع ریاضی کنکور اضافه کردیم. یجورایی کتاب ریاضی جامع تجربی قلمچی، بیشتر به درد شروع میخوره و یجورایی نمیشه برای رسیدن به درصد های بالای 70 روی این کتاب حساب باز کرد.

امتیاز بروکا: 6 از 10

جامع ریاضیات-الگو

جامع ریاضیات تجربی+ موج آزمون نشر الگو

شنیدین میگن همه چی تموم؟ یجورایی این کتاب رو میگن! کتاب نشر الگو یک کتاب آزمون محوره که توی بخش درسنامه ها هم به شدت قوی عمل کرده. این کتاب همان طور که از اسمش پیداست، یک کتاب جامع و کامل هست. هر فصل به چند درس تقسیم شده و بعد از درسنامه هر درسی، شما با تعدادی آزمون 10 تایی روبرو میشین. و پایان فصل هم یک آزمون های جامع قرار گرفته که سطح تسلط شما رو سنجش کنه. جلد دوم هم شامل پاسخنامه تشریحی از تست های کتاب هست. یکی از نکات مثبت این کتاب اینه که فایل جلد دوم کتاب، بصورت رایگان توی سایت انتشارات قرار گرفته و با اسکن QR-code پشت جلد اول می تونین اونو دانلود کنین.

تست های ریاضیات جامع تجربی + موج آزمون الگو شامل 396 تست دست گرمی و 2430 تست به شکل آزمونه. این تعداد تست قطعا برای هر دانش آموزی میتونه کافی باشه. تست های دست گرمی همون طور که از اسمش مشخصه، سوالات آسونی هستن و حتی از تست های آموزشی درسنامه هم پیش پا افتاده ترن. این تست ها برای این توی کتاب قرار گرفتن، که دانش آموز خودش رو برای آمادگی یا عدم آمادگی آزمون بسنجه. یعنی اگه دانش آموزی توی تست های دست گرمی مشکل داره، یجورایی آمادگی لازم برای ورود به آزمون ها را نداره.

امتیاز بروکا: 7.5 از 10

ریاضیات-منتشران

ریاضیات تجربی جامع منتشران

انتشارات منتشران از انتشارات تازه نفس عرصه کنکور به حساب میاد. ریاضیات جامع تجربی منتشران یک کتاب تست محوره و درسنامه های کتاب رو باید لابه لای پاسخنامه پیدا کنین. این کتاب دارای 2025 تسته و تک جلدی بودن اون هم یکی از ویژگی های منحصر به فردش محسوب میشه. این کتاب رو میشه کم حجم ترین کتاب ریاضی کنکور هم معرفی کرد. اما کم حجم بودن اون به این معنی نیست که این که این کتاب نقص داره و کامل نیست. درسنامه ها صریح، سریع و دو از هر حاشیه پردازی نوشته شده. و برای همین حجم کتاب کمتر از سایر کتب ریاضی کنکوره. اگر به این کتاب به عنوان یک منبع مکمل یا منبعی برای دانش آموزانی که وقت کمی دارن نگاه کنیم، قطعا جزو بهترین منابع ریاضی کنکور قرار میگیره و از نمره بالایی هم برخوردار خواهد بود.

امتیاز بروکا: 8.5 از 10

هرکول ریاضیات جامع راه اندیشه

هرکول ریاضیات تجربی و حسابان جامع راه اندیشه

کتاب هرکول ریاضیات تجربی و حسابان جامع انتشارات راه اندیشه، جدیدترین کتاب عرصه کنکور محسوب میشه. این کتاب دو جلد داره که جلد اولش مباحث مشترک ریاضی تجربی و حسابان، و جلد دومش مباحث غیرمشترک این دو رشته هست. پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب کامل نوشته شده و در اغلب سوال ها تک ‌تک گزینه‌ ها تحلیل و بررسی شدن. درس‌ نامه های کتاب هم در این بخش قرار گرفته. درس‌نامه کتاب کاربردیه و مولف از کلی‌گویی‌ خودداری کرده. جلد اول کتاب هرکول شامل 3462 تست میشه که برای هر دانش آموزی با هر پایه ای یک کتاب کامل و همه چی تموم به حساب میاد. اگه دوست دارین راه حل های سریع تر برای به جواب رسوندن تست ها یاد بگیرین، این کتاب گزینه مناسبی برای شماست و پیشنهاد می کنم از دستش ندین.

امتیاز بروکا: 5/8 از 10

سخن پایانی در انتخاب بهترین منابع ریاضی کنکور

رفقای جان در پایان لازم میبینم این نکته رو دوباره بگم، که بهترین منبع اونی نیست که ما بهش امتیاز بالاتری دادیم. این دیدگاه ماست. و سطح هر دانش آموزی با دانش آموز دیگه فرق می کنه. شاید کسی باشه که با کتابی که ما بهش امتیاز خیلی پایینی دادیم، رتبه دو یا حتی تک رقمی آورده باشه. پس با توجه به دید کلی که از کتاب های ریاضی کنکور به شما دادیم، چند کتاب رو به لیستتون اضافه کنید. حالا میتونید به سر به کتابفروشی بزنید و با بررسی دقیقتر کتاب ها از دیدگاه خودتون، بهترین رو انتخاب کنید. اینطوری از بین بهترین منابع ریاضی کنکور، کتابی رو انتخاب کردین که بیشترین سازگاری رو با روحیه شما داره.

موفق و سربلند باشین

احسان جلالی

مدیر گروه آموزشی بروکاکنکور

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://brocakonkur.com/?p=12351
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر میخوای یک جلسه مشاوره رایگان با تیم بروکاکنکور داشته باشی،فرم زیر رو پر کن♥

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x